News
62

Wat wordt er over u verteld?

In een wereld waar we allemaal met elkaar verbonden zijn en de mening van Jan op Facebook voor mensen bijna dezelfde waarde heeft als die van een expert, is het belangrijk dat u rekening houdt met het imago van uw bedrijf naar de buitenwereld toe. Met enig voorbehoud natuurlijk.

Het management van een bedrijf hoeft geen beslissingen te nemen op basis van de scores die worden gegeven op de sociale netwerken of op Google. Maar omgekeerd is het voor een bedrijf niet zonder gevaar om een wereld zoals die waarin we nu leven, een digitale wereld dus, aan zich voorbij te laten gaan. Hoe gaan we hiermee om?

Dat vertellen we u in deze nieuwsbrief.

Veel leesplezier!

Nieuwsbrieven

  • Weg met die reviews. Ik wil ze niet zien!

    Waar is de tijd dat het imago van een bedrijf nog iets ongrijpbaars was en voornamelijk berustte op mond-tot-mondreclame en op de communicatie-inspanningen van het bedrijf? Aan de vooravond van 2021 (inderdaad, zo snel gaat het!) valt of staat een reputatie op internet. We evolueerden van een abstract en oncontroleerbaar naar een concreet concept dat sporen nalaat die we kunnen identificeren, analyseren en leren beheren.

Inspiratie

  • Influencers inschakelen? 

    Om uw bedrijf een hip imago te geven en een specifieke doelgroep aan te spreken, kunt u zich wenden tot influencers. Een trend die de afgelopen jaren explodeerde: +233% in 5 jaar!

  • Vervolgen of niet? Het Streisand-effect. 

    Is uw bedrijf het slachtoffer van een troll, een volger die ongegronde kritiek geeft of iemand die voor de grap commentaar achterlaat? Dan loont het niet altijd de moeite om te reageren. Soms kan het beter zijn om de opmerking een stille dood te laten sterven. Dat heet het 'Streisand-effect'.

Wist je dat?